Sunday, February 14, 2010

CNY dan kesannya....

As Salam...

Yeah...Happy Chinese New Year to all...memula mmg dh plan dr awal nak gi tgk CNY celebration kat Waterfront,but so happened malam sebelumnya anak2 berdua ni demam la plak...so,called kak Shidah to call off our plan...

Tp smlm bila dh tghari skit,bdk2 ni ok plak...kebetulan kak shidah call tanya if budak2 ni dah ok,she wanted to bring us to the waterfront utk tgk parade gak...so,at last,we went there jugak...it was awesome (bak kata baby)...thanks kak shidah sbb bersusah-payah menjemput n menghantar me n d kids...

Last nite plak,benda yang paling saya takut berlaku jua...BABY DEMAM PANAS!!! mungkin korang pelik nape saya takut bila baby demam panas kan???? sbb nya baby ni kalu demam nya terlalu panas (walaupun telah di sponge berkali2) boleh menyebabkan dia dpt febrile seizure...so,bila dia demam jer,saya pasti tidak dpt melelapkan mata walau sepicing pun...but Alhamdulillah,sepanjang malam td keadaan baby di bawah kawalan saya...

Pagi ini,baby masih nampak sangat lemah...she did say "I'm too sick mama"...kesian sgt tgk keadaan nya...menjelang tengahari,keadaan baby makin panas,sehinggakan papa nya membuka semua pakaian baby (kecuali diaper nya) dan sponged her continuously...hopefuly she'll be fine or at least she'll be under control...





Bagi saya,saat-saat anak2 diserang demam @ sakit ni adalah saat yang amat menakutkan...we'll never know what will happen next...dah lama anak2 saya x jatuh sakit...tp memandangkan keadaan cuaca di wellington yang agak bercelaru kebelakangan ini,mungkin menjadi salah 1 penyumbang kepada keadaan kesihatan anak2 ini...

sehingga di lain kali,saya perlu 'observe' my baby's condition now...please pray for her recovery k...

No comments:

Post a Comment