Sunday, February 14, 2010

Takziah...

As Salam...

saya baru jer update blog saya pagi td dgn kisah anak saya yang demam panas...tetapi,sedang saya melayari laman FB saya,saya terbaca status di page kawan saya yang menyatakan anaknya telah kembali ke Rahmatullah semalam...ini adalah status sahabat saya ini yang saya copy n paste dari wall nya...

"Sesungguhnya segala yg ada di dunia ini hanyalah pinjaman dariNya semata. Biar sekuat atau sedalam mana sayang kita pada seseorang, tidak dapat menandingi kasih sayang Dia. Sesungguhnya Dia lebih berkuasa dan lebih memahami segala yang berlaku. Muhammad Aiman Haziq, satu-satunya putera, salah satu dari anak kembar ku, ...telah kembali ke Rahmatullah pada jam 12.45 tgh, 14/2/10. Alfatihah.."

Saya sebagai seorang ibu dan sahabat kepada ibu ini merasa amat sedih dengan kejadian ini,apatah lagi arwah baby ini baru berusia 10 hari dan dilahirkan kembar...
Tetapi,seperti yang dikatakan oleh sahabat saya ini,siapalah kita untuk melawan takdir dan kehendakNya...saya doakan sahabat saya ini tabah menghadapi dugaan yang maha berat ini,apatah lagi beliau masih dlm tempoh berpantang (baru 10 hari dlm tempoh berpantang).Bagi saya,sahabat saya ini adalah insan terpilih yang diuji Allah kerana Allah tidak akan menguji hambaNya di luar kemampuan mereka menerimanya....

Seperti dalam post saya yang terdahulu,we'll never know what will happen next in our life...jgn kata esok,apa yang akan berlaku 2 minit dr sekarang pun tak dapat kita telah secara zahir...sesungguhnya segala yang baik datangnya dari Allah,dan segala yang buruk itu adalah atas kekhilafan diri kita sendiri...

Semoga roh baby Muhammad Aiman Haziq dicucuri rahmat...sesungguhnya baby yang lahir suci itu (tanpa sempat melakukan sebarang dosa di ketika hayatnya yang singkat di muka bumi ini) akan menunggu ibu dan bapanya di pintu Syurga...insyaAllah...

No comments:

Post a Comment